Followers

Monday, February 28, 2011

gulai lemak badan KTM...? milkshake koch tengah...?

kali ni
memang tak disangkal agi
kalo terase cam nak wat resepi terbaru n terpelik kat muke bumi Allah taala ni
tempatnyer tak lain tak bukan 
Keretapi Tanah Melayu
in other words, also known as
KTM
 
nak tau nape berlakunyer kejadian tersebut

pade suatu pagi yang tak berape nak indah 
disusuli ngan bunyi anjing yang tengah mengorek sampah
di tambah lagi lagu2 oldies yang kedengaran di ktm stesen ukm
aku berdiri sambil menoleh kiri n kanan,
jangan silap, bukan nak carik seat, tapi lebih kepade
utk mencuci mate yang dah kering sangat nak tengok mamat ensem g keje
*pergh, dipersilekan tampar je laju2 budak ni*

mate pon dah segar bugar
so baru le start carik seat

okeyle, malas nak citer part tak best ni
ni potong pendek citer tersebot
ape kene mengena tajuk n entry aku ari ni aderle..
jeng jeng jeng *dushum* 

giniler. mase naik ktm kat situ memang kosong, xdela kosong mane 
tapi kalo setakat nak wat breakdrance tu boleh lagi kot
skali tibe je kat kajang
pergh
terbaik dari ladang blakang umah
mampat sendat padat tersekat
sumer ader 4-in-1
dari sejok gigil gigil
sampai ler peloh cam air terjon kote tinggi tu
tapi tak kisah mane la kan
kalo before dis aku sampai sempat cipta kari kepale ktm
setakat gulai lemak ni, tak leh celen le
so nak di pendekkan lagi pendek
orang pon makin padat

introduce u all to da greatest moment eva
dat is...
kaki kene pijak ngan high heel
ketajaman tumit terserlah
bayangkn kasut cenggini di atas kaki anda
x payah bayangler..
aku kena bnde alah ni dari awal aku naik tren sampai ler aku sampai stesen
mau berlubang kaki ni
adele kena 7kali kaki kiri, 4kali kaki kanan
cukup sepulo kali, tembus terus

dah tak larat dah nak btau kaki sakit.
cume leh wat muke aje

bile dah sampai kat
key ell sentral
rase cam nak wat joget lambak
at last sampai gak
kalo gi ngan member aku dapat gak gosip2
ni dok sensorang
tgok sane tngok sini
dah penat tgok, sempat tdo agi plak tu
 
bab yang paling nak ngamok cume kat ktm ajel
kat cini ingin saye meluahkan rase tidak berape nak puas ati ngan sistem malaysia
kan dah tau negare ni dok tambah tiap2 ari, apelah salahnyer
dorang bine or tambah agi koch2 ktm tu
dahle tergedik2 lambat, punyer lambat dari aku bace bab1 sampai masuk bab5 dengan ketebalan 1000lebih
nampak tak
huh
aku tak taule.
dok kecoh sane sini, naikle pengangkutan awam
nak naik pebende
kalo tiap mase kene tunggu lame, n kalo ade yang dok jual ikan kat lam koch tu
mau tak sampai opis le jawabnyer
so, dapt digulong2 ceritera ini
dengan mengatakan
kalo terase cam nak langsing, or mencuci mate
naikle ktm
di jamin puas ati...


Friday, February 25, 2011

kari kepale KTM

pergh..
ari ni dalam sejarah
aku tunggu KTM dari kol 6.15pm sampai nak ke pkul 9lebeh...
padahal dari bndr tasik selatan aje kowt..
lame mmg tahap cipan wat air kopi seteko
tren tu mmg le ade..
yang tak denyer kederat nak rempoh masuk
siap wat formasi 3-1-3
still tak berjaye..
siap melanton balik kuar... 
gaye cam bola tennis tercampak keluar court..

aku ngan anak sedare aku a.k.a natto si kacang busok
muke awal sampai, hingge masuk tren
dah macam iklan sebelom n selepas, bak iklan fair n labely tu
mmg perit
dah masuk tren lagi satu jadah jadik
ngan org yang cam penjual ikan busok
aku pon penat gak oit

kalo ko gerak masuk sikit xde luaknyer lemak2 kat badan tu
ni tak
nak gak aku kasik alunan irama sarkastik aku
kang salah bunyi kuar lagu akustik plak

sebelom aku ke medan perang kepale KTM
sempat gak aku n natto gi jenjalan kat masjid jamek..
dapatle beli shawl n kemeja..
*haha hampeh, kemeja aku dah kasik kat akak aku ngan alasan, badan aku cam model* (sarcasm)

nak dijadikan citer kan.. aku berjaye gak merempuh gune formasi 9-9-9
formasi yang kalo aku tak berjaye masuk kali ni..
sume pale orang aku ngap
tapi papehal
aku sempat gak beramah mesra ngan due orang makcik
xdele tua mane
dalam 40-an akak lagi koet
sja je puji mane tau kalo die bace belog ni
die nak kenenkan ngan anak bujang die
dah untung, xpayah carik agi

har har
so kesimpolan mateknyer..
smpai gak kat bangi ni
n malam karang dalm kol 12 kitorang gerak balik kote tinggi johor

wa chow lu org key el, pepandai le korg gerak geri rempoh lrt plak pasni

Thursday, February 17, 2011

aku... bogus in action

pergh...
dah lame au tak menatap menjengok belog ni
ape dah jadi ponaku tak taule
nak wat camne bebeh lappy aku , akak pnjam.
ni pon pnjm lappy ghumate, thnx cik nanny
papehal nak di khabarkan kpd pngikot yang xbape nak ghamai ni
comeback belog ngan ativiti lebih aktif awal bulan mac
bulan aku dah na praktikal kat firm kote
jadi sebelom diabisperahpeloh aku nak mem"coolbelog" ni sampai hancos keybod
ngengenge.. 

n wassalam..