Sunday, July 3, 2011

transformer 3----> best & supremo!







Pergh.. aku kasik 10.5/10... kenape? Well, masa mule2 tu dah rasa macam tak best.. yela. 
Aku mane minat nak tengok cerita2 macam ni.. aku suke yang thriller, or supernatural ataupun yang sewaktu dengannyer.. mase beli tiket tadi pon, aku dah jadik snappy cenggile kat budak2 ni.. yela..
 bawak si kecik tu. Kena la ikot taste diorang.. masa nak beratur beli. Aku tengok line q die, pergh. 
Terbaik ah.. punyer panjang sampai rasa macam nak wat uturn gi mal todays aje.
.. tapi dah alang2, ingat nak beli yang pukul tiga.. budak2 ni pon ade skolah ganti . kena ikut jadual diorang. Dah janji dari  minggu lepas. Kenala buat kan.. beratur punyer beratur. 

Dekat setengah jam gak.. lame. Bese kan ade tv yg kuar trailer cerita,, abis ulang dah aku tengok.. pastu bile dah sampai kat kaunter.. kononnyer nak beli yang pukul 3lebih. Sekali sumer full. Alih2 aku beli yang pukul 5.30pm..  dahle lambat, pastu seat paling depan... kenala mendongak. 

Sakit tengkuk ni tak hilang lagi.. pukul 2lebih, sempat gak gi tengok tempat praktikal si zarul ni, pastu balik rumah, ambik si faiz n shahir plak. Tup2. Skali sampai, takde parking. Ah sudah. Jam dah pukul 5lebih. Aduhyai. Popcorn tak beli lagi. Memang dah tak peduli. Skali tengok. 

Huh ambik ko. Orng q utk beli popcorn lagi ramai dari yg beli tiket. Aduhyai lagi. Hampagas kelape tol. Walaupun beratur 15minit kot. Dapat gak beli. N nasib baik le cerita tu tak start lagi, kalo tak hangin gak..

So, aku dengan bangganyer, me“shortreview”kan cerite ni..

-aku suke giler watak optimus, my fav ever. Cause it looks so cool esp at the end of the story n its character. Very wat-so-called leader.
-best , coz tak ade megan fox. I hate that *****.. yada yada
-ade scene yang menyayat hati selame 10minit. Kena tengok al beb baru tau
-kalo aku yang tengok versi biased ah tak leh tutp mulut, inikan lagi kalau tengok versi 3D, mesti takleh tutup hidung terus.
-aku suke watak jahat “Sentinel” coz die ade janggut cam orang tua. Adoyai, kalau takde janggut pon okey je
-bumble bee still tak boleh cakap, gune radio jela *mcm bese*
-kereta yang leh transform tu semua canggih2, sampai aku telan air liur tengok...
-2robot kecik tu jangan di ‘underestimate” berguna tau.

Point yang aku tolak setengah markah
-tak tau 2kenit tu mati betol ke tak..
-Macam ade sambungan je lagi
-subtitle dia sekejap je keluar, bile part best, tak kuar. *memang le aku paham* budak2 ni kecik lagi, terngange je tengok. Kesian,tu pasal le tak tengok yang 3D pon sebab takut diorang tak faham
-combo popcorn transformer ni, set utk popcorn die kecik.. tak sebesar “madhatter” popcorn alice in wonderland.
-so, kesimpulannyer. Kena try tengok. Walaupun aku tak tengok bebetol yang part 1 &2, tapi part 3 ni mmg bestla....




No comments:

Jelajah Jogja #2

HARI KEDUA : MARI BERMAIN AIR Aku dan Nadia, kitorang bangun awal gila, dalam 4 lebih dah bangun, sebab subuh kat sana awal. sempatl...