Saturday, December 3, 2011

Ladies~ Tolong Jangan Nak Mengada Buat Macam ni

  • JANGAN NAK MENGADA pakai legging warna putih/apa2 warna + t-shirt lengan pendek + tudung. aku meluat tau.. dah tu jalan depan aku banyak-banyak kali... ape kejadahnya. kau tau tak fungsi legging tu apa? tolong baca manual guidance ok. ape? kubur masing-masing? lutut tol, buatnya kita mati tertimbus sama-sama, tak pasal-pasal aku kena dengar kau jerit ke, menangis ke? aku tak nak.. paham.. dahla warna putih, stretching pulak tu.. babat kau nampak.. and you're old enough to think! have some pride to cover your private part, frankly speaking!~


  • JANGAN NAK MENGADA nak ukur kaki sampai tarik seluar jeans kau sampai betis.. terbeliak biji mata aku tengok.. mana taknye, depan mata dalam lrt.. what the ****! yo, miss. just wear short after this... tudung kepala dah cantik, baju dah besar.. seluar dah longgar. aik. ni tren ke gombak, mana banjir macam kat kajang tu.. apa kes ko tetiba sengseng seluar kau... 1 perkataan SENGAL.........!


  • JANGAN NAK MENGADA control comellah dengan baju kain jarang tu.. tolong pakai kain dalam. betis kau memanglah comel. budak lelaki tengok pun comel gak. tapi kau tau tak... kau tunjuk kat depan mak aku, kakak aku, jiran aku.. what the bloody s***! aku taknak tauler. kau tengah dalam sistem penjimatan wang ringgit ke? duit tak cukup ke? kain dalam dah abis ke? please, you want to show it, show it somewhere else.. i'm not a freaking pervert like some guys.. and this is a ladies' talk.. accept it unconditionally. 

p/s: kasar bunyi post ni? memanglah.. kalau cakap lembut ada orang nak dengar.. aku tuju ni, untuk peringatan kepada diri sendiri dan jugak orang ramai.. nak tegur tadi, tapi keadaan sesak, penuh.. dalam islam kata, kalau nak tegur atau nasihatkan seseorang, jangan kat tengah orang ramai. ditakuti akan menjatuhkan maruah orang tu., and jangan tegur waktu kita tengah geram, takut niat dah tak betul. instead of nak nasihat aje, dah jadi ugut ke, marah ke? gitu... lagipun, orang yang aku jumpe tadi, cuma sebahagian dari orang ramai yang pergi pc fair, sureheboh or tengok ombak rindu..

bayangkan, betapa lrt tu sesak.. so.. renung-renungkan dan selamat beramal


adieu

2 comments:

Jelajah Jogja #2

HARI KEDUA : MARI BERMAIN AIR Aku dan Nadia, kitorang bangun awal gila, dalam 4 lebih dah bangun, sebab subuh kat sana awal. sempatl...