Tuesday, January 11, 2011

aku dan ari ni~!


ni sambung sikit ler yg pagi tadi.
aku pegi ke kelas ditemani perasaan berkobar kobar inginkan ilmu

berjalan2 sambil memerhatikan permandangn.
aku melangkah dengan perasaan kondifennyer
nampaknyer hari ni agak mendung, hati ku berkate,
tibe di Ahmad Ibrahim Kulliyyah of Laws,
aku memanjat tangge sambil melihat jam di tangan.

uikss, sudah hampir pukul 10pagi, kena cepat kalo tak dapat seat belakang
hatiku kecil ku berkaraoke mengingatkan kpade controller di hotak~
care aku mendaki, kool woo

aku mendaki dan mendaki dan mendaki
ade brothers join da club,
aku mendaki lagi,
sister plak kali ni
aku daki lagi, 
ho nampaknyer mereka sudah mengaku kalah dengan berhenti de level 3,
aku teruskan juge perjalanan kakiku utk menimbe ilmu
bile aku sampai di level 4
tibe2 aku melihat sekelilingku. 
aik, asal sepi je, class pospon ke?
hello anybody hoooooooooome?

smbil menggaru siku, aku tunggu di luar kelas,
*kelas kunci daa, eleh, mcm ade bende berege lam tu*
zasss~ aku rase pelik.
orang-orang kecik dalam pale kate," btol ke ni kelas aku?"
pengepam darah aku kate, op kosle. dah masuk 2bulan kelas kat sini kot
disebabkan gundah gulane aku yang semakin meningkat, aku sms sahabat aku yg berade di seberang nun
"yo, beb, kelas company kite kat level4, kan?"
bip..bip * sms masuk*
"mende ko ni, level 3 ler, org dah start test ko still x ingat kelas kat mane?"
papp*bunyi tepok pale*
asal aku cam blur je ek?

Allah, salah kelas daa
patutle sunyi je
dengan muke yang tak berape cun tapi bolehle,
aku gagahi kembali kaki aku turun ke level3
alahai madam masuk udah
masuk ke kelas dengan muke 60posen
uiks aksi 8thn ke atas

*orang xtau pown*
sambil tersengih2 bak meyonis masam
aku melihat rakan sekelas.
eh? bro n sis yang naik tangge skali tu pon ade
dah le waktu aku naik level4 tu dorg dok blakang aku
tak pe muke kene konfiden
dorg sengih2
lorh, ape sengih2 tak pernah nampak supermodel *akuler
aku senyum kembali.
pas tu aku terus tengok lantai, *cantik woo* 
macam lantai
aku dudok di kerusi tengah
menunggu rakan2 sampai.
*aku copkan tmpt dorg daa~ kwn yang baik*
patted own head
lame dorang smpai ngntok wo, tadi pagi bgun awal

tunggu punyer tunggu.
tak juge tibe
dah segan dah ni
mane taknyer, dah le posisi meja aku tu line tengah
aku amik seat kat tengah
kiri kanan tak ade orang
sumer melihat aku kehairanan
wat da hulk,asal minah ni, tamak norh, dudok nak sampai 3kosi
*utk org daa, bkn sbb akunyer bon*** besar*
aksi lam pale otak cmne nak wat kan org xnak dok sebelah kite

aku konon2 tengok jam sambil mengerut kening
nak tunjuk ler aku ade kawan yang nak dudok sini
sampai kul 10.30, madam dok ngajo smpai nak terkuar anak tekak 
*imaginasi liar aku*
aku sms kawan aku
"wei, ko datang ke tak, aku dah cop tempat dah ni"
grrr...grrrrr *bunye bebret
"wei, aku dah dudok pon dalam kelas,"
ek, tadi suh cop,nak kena ni.
geram seh. pnat copkan dahle wat muke hulk hogan tadi kat sorg sis tu


akhirnyer, aku campak hp masuk kedalam beg dgn aksi melempar cakera
*peberet sukan aku ni*
madam kasi kuar awal.
i like kuar awl...~

aku berkobar2 berjalan ke kelas seterusnyer.
di depan kelas, *sperti bese, kunci*
ade gak member lain.
tapi pelik asal cam tak ade org
coz kelas sebelomnye tu pon kelas dengan madam yg same
aku semes kwn yang len
"ade kelas equity tak?
aku tunggu lame..
aku gamblekan diri masuk
di papan puteh tu tertulis

'TUTORIAL EQUITY 11/01/11
POSTPONE"
ape xde kelas?~ *cheh dalam ati suke x henggat

pergh, twice in a day
really sucks
buku die berat kalah beras sekampit
grrrit...grrrit.. *tande semes masuk*
"ari ni mane ade kelas"
chahet
taknak bitau awal2.
aku kembali berjalan pulang ke mahallah Safiyyah
*cool wo*
basah lokos woo~

gerimis, aku selok beg dengan hajat nak amik payung mickey mouse
*mahal woo 20hengget*
alamak, tak bawak. cmner ni.
takpe ujan je kot. berjalan lagi
aku singgah ke cafe dengan hajat mengisi perot aku yang dah kuar bunyi mercun malam new year
aha!~ ikan keli ma peberet agi
uiks, smpai nampak meja aku yang sepah ni. tnak tnjuk menu ari ni je

dengan membayo 4hengget aku pulang ke bilik
aku mengorek lagi beg,
carik kunci plak
aku korek2 jumpe gule2, korek lagi jumpe syiling, korek lagi jumpe hp
*mane ko kunci, lapo dah ni, kang aku jumpe ko, aku flush masuk jamban ngn keychain2 skali*
wahlaa~ jumpe gak. aku masukkan ke lobang konci, 
*ceqek* aku putar konci aku tu
and...
pinto x konci pon
aiyo,dahle aku penat carik konci ni.
ghupenyer ghumet aku ade.
cik nani, awat ang tak konci
*tak per*
aku berborak sebentar, dan teros masuk ke bilik kecik aku. 
*kat sini kitorang panggil bilik dalam bilik aka compartment*
sambil makan *amik gambo dolu* refer atas k
ati senang woo

aku on my baby lappy
sudahnyer, aku taip entry ni

dah balik awal sejam.
tu je kisah yang aku nak citer.
tak ade mende pown.
buhbye
 kalo aku terase idop aku ari ni cambest aku upload


No comments:

Jelajah Jogja #2

HARI KEDUA : MARI BERMAIN AIR Aku dan Nadia, kitorang bangun awal gila, dalam 4 lebih dah bangun, sebab subuh kat sana awal. sempatl...