Tuesday, January 11, 2011

di Pagi Hari

pernah tak rase kalo tido tu cam sekejap sangat.
tengok dah pagi 
part yang tak best 
bile tengah mimpi
esp mimpi pakwe ensem ajak dating
paling koman pon bile mimpi jadik kaye giler

part yang tak best bile bangun pagi
dtujukan utk orang2 yang selalu terlajak subuh 
*nak wat camner  comforter tu hangat sangat
(ececeh, padahal lupe pasang alarm, tak pon sibuk dok tekan snooze aje)
mane taknyer dengan yang bertanduk tu pon ajak tido sekali.
ayat bese dengar, "ala, 5 minit agi ler. still awal ni"
aku pon same.
lagi best time2 cuti sem
kat rumah, Puan Emak tak boleh nak suruh study
peksa dah habis kot
nak suruh kemas rumah, awal2 dah siap
nak suruh masak, tak payah cakapler
konfem laju dan sedap
basuh kain?
eleh, sumbat je dalam washing machine,pastu tekan "ON",
tauler die nak gerak, kalo tak gerak sahih blackout, tak pon lupe tekan suis.

time-time gini rindu pulak suasane kat rumah
ingat pulak mase raye aritu.
dah le dapat duit raye banyak (*huh,tak sempat,abis je cuti sem aku dah abis balun dah)
pastu dapat pergi rumah sedare kat Johor gak.
part paling best Puan Emak nyer ayam masak Ros
*nak ambik gambo yang real kena tunggu raye, special worh

mase tu, memang dah tak hengat
kalo Josh Hartnet lalu kat sebelah pon aku dah tak pandang 


(*uiyo, gini ensem. still leh tengok lagi ... ngan gaye sambil makan sambil tengok)

nak wat camner.
faberet haku ni
*yah, ape kau merepek huh?
yela2, aku sambung balik ceritera aku ni ek?
jangan marah
pagi ini tak elok  memarah
ok,yah stop it
now i'll proceed
her~
ape aku nak citer ni lebih kepada
ape yang akan kite wat and teringat bile tibe time kena bangun waktu pagi
kalo tido awal, muke excited je pergi kelas
kalo tak cukup tido, kalo boleh besi katil double decker tu pon konak gigit
sape suh men fesbuk sampai tengah malam
sape soh dok melekat YM ngan kawan
skang sape yg susah

kalo kat rumah, Puan Emak yang kejut 
tu pon kalo bangun
kengkadang kol 11pagi baru bangun (*kalo tak tido balik)
sambil tenyeh taik mate
tanye kat Puan Emak
hako: "Puan Emak, asal tak kejot. dah lepas suboh tadi"
Puan Emak lalo berkate: "nak kejot ape bndenyer. habis gegar dah pintu tu. tak bangun2 gak"
hako: "tak dengar pon?"
Puan Emak: "nak dengor camner, tlinga dok sumbat lagu. tu godzilla jatuh pon tak sedar"
hako:"wat per godzilla nak jatuh kat sini mak. kite ade Giant " refer kpd supermart"
Puan Emak: amboi,loyar burok ek hang. anak dara lagu gini. uish, toksah mimpi nak kawin"
(*bese Puan Emak cakap Jawe, alah aku taip pin bukan korg paham)


so kesimpolannyer yang dapt disimpolkan utk menjadik bowtiebow
adelah
kalo mendengar lagu pasang sebelah je.

miss my mummy. 
pagi2 kat rumah ade gak bende yg leh di buat sarap

*kalo gini sarapan aku tiap pagi, aku sanggup ulang alik kl-jb

kat sini nak wat air mio pon pikir 10kali, malas nak basuh cawan woo
uiks, aku dok merepek panjang gini
pukul 10pg aku ade kelas
skang dah pkul 9pg
alahai tak abis citer agie.
citer post ni sebenarnye cume sekadar nak lepas taip je
dah bangun awal kot
nak study, dah abis 3topik
so, takde mende nak wat
aku dok tekan2 situ sini
leh gak tmbah entry

p/s: so abis kate lah ni, kalo buhsan sgt, watla blog
dijamin jjang bak kate org korea.
dah buhbye
nak pegi melarikan diri ke kelas..

No comments:

Jelajah Jogja #2

HARI KEDUA : MARI BERMAIN AIR Aku dan Nadia, kitorang bangun awal gila, dalam 4 lebih dah bangun, sebab subuh kat sana awal. sempatl...