Thursday, March 24, 2011

SPM and aku!




baru aku sedar yang hari ni bebudak sekolah ambil result spm
pergh...
teringat masa zaman sekolah dulu
aku pulak dah yang eksaited bebenor nak tau result

baru aku perasan yang format result sekarang dah beza dengan masa aku sekolah dulu
yelah, mana pakai lagi A1, A2, sampailah ke E9, kalau yang F tu apa ek?

aku pun dah tak berapa nak ingat 
dah lebih 5 tahun, aku cabut lari
masuk matriks uia, sambung kat main campus lagi
pergh, dah start rase tua dah ni

yelah, dok termenung, dapat pulak asik baca komen kengkawan yang ada adik ambik result tu
tu yang walking on the memory lane,
masa dapat result dulu, mau rasa cam nak lari setempat
yela, study ntah ape-ape ntah
serius pon ade, juz tambah main-main sekali
tu yang boleh tahan je result tu

tapi abaikan, aku pun dah gembira dengan kehidupan sebagai siswi kat uia ni
tak nak cakap banyakle, 
yang pastinyer aku hepy coz  course aku tak ade matematik
muahahahaha

ada tu, adalah jugak, tapi tak banyak,
bak kate aku, bukan main dishes punyer subjek
setakat kire2 harta pusaka, jumlah kerugian tu
apalah sangat kalau nak dicomparekan dengan bebudak yang ambik course economics tu

aku kagumla dengan diorang
aku tengok nombor2 ni sensitip sikit
tapi kalo nombor yang kat duit tu,
hok yang tu aku suke, aku chenta giler la senang kate

so, sebagai chicken soup for souls dari aku
bebudak yang baru ambik result
tak kisahla bagus ke, kureng sikit dari bagus ke
takpe, teruskan perjuangan
ape barang kalau belajar tak rasa perasaan gagal sesekali
masa tulah kita belajar
macam mana nak bangun dari rasa gagal tu
 kalau dapat, sambung belajar,
bukan apa, mana tau korang jumpe your own path

aku pun belajar lagi,
so, ni kira nasihat 2-in-1 ler
win win situation
aku quote satu ayat
" failure is not those who falling down, but those who refused to get up"

bagi yang dapat result bagus, jangan lagak-lagak ayam, or kembang-kembang hidung
kalau dapat masuk mana-mana,
orang dah tak tengok dah
ko dapat apa mase spm dulu
dia peduli hape, ko dapat pendidikan seni A ke, Bm dapat E ke
sebab once ko diterima masuk 
ko punya slip tu kira bersih sebersih alam
tak adenyer diorang nak buat soalan periksa macam spm pulak kan

kalau kat tempat aku ni,mase matrik dulu
(sekarang diorang ganti centre for foundation studies, up sikit ler)
memang culture shock gak
mau seminggu aku demam panas
tak pernah berenggang dengan ketiak masam puan sri ommonim
tetiba kena dok hostel
bayangkan kota tinggi-pj
jauh
2bulan sekali  balik, heheh, rindu kat emakle pe lagi
(tabik toiiing, kat orang yang study kat obersi)
tapi still gak boleh hidup
masa sebulan awal, turun 7-8kg
pakai t-shirt loose je
abis matrik, kena campak kat main campus, gombak
shock lagi, foreigners ramai kowt
kata international, op cosle ramai, menda ah aku  ni
demam 40darjah celcius (kowt)
dengan suare tak ade, macam ella tau
pastu minggu taaruf die pulak tu seminggu
aku dengar orang cakap, dah macam dia tengah dodoikan aku
boleh je kalau nak drop, tapi nanti kena buat dengan budak junior
takmoh aku, segan, once and for all
malas dah nak kena bangun pepagi
masa carik kelas tu rase cam nak guna gps je
dah le bentuk berpusat 
kena tunjuk pics sikit
ni kalau nak tunjuk sebijik-sebijik, mau meletop leptop ni


(ek, aku dah macam nak promote uia ler plak)
aku nak tunjuk lelebih karang, dah sumer geng cucok aku lari

so, aku sambung cerita jela
yang pastinyer masa nak cari kulliyyah of laws tu
aku rase macam dalam explorace versi mini
giler lama, nak carik kelas, nak ambik gambar untuk maric card
nak tu, nak ni, nak pelempang pun ada gak masa tu
tapi seronok pun adala, bebudak m'sia ngan foreigner
macam ko boleh tengok
warna dah macam rainbow versi 3 warna tau
kepade sesape, esp, adik-adik yang baru ambik result 
and terase cam nak tau kehidupan sebagai pelajar u,
or even nak tau, criteria nak masuk , or juz rase cam nak cucok2 manje ngan akak ni
*alah,cian die, meh bucok bucok me ngan akak*
bolehla, tinggalkan pesanan penaja kat bawah

p/s: tak ade tak pe, aku nyibok kat page orang
p/s/s: alah,  nak gak cerite, kat sape lagi nak cerita kalau bukan korang
p/s/s/s: give me head kepada mereka yang sekepale, esp geng cucok aku ni
p/s/s/s: aku tak ade kena mengena pon ngan spm baru-baru ni, aku just kaki sibok n kaki cucok je
egegeg

lub u all rapat-rapat

2 comments:

fadh leyanie said...

aha..like this post,, i luv UIA !

Cik Nanie said...

ade ke result F ? yg aku tau G=9. ke ke.

Jelajah Jogja #2

HARI KEDUA : MARI BERMAIN AIR Aku dan Nadia, kitorang bangun awal gila, dalam 4 lebih dah bangun, sebab subuh kat sana awal. sempatl...