Friday, September 9, 2011

alkisah di bulan Ramadhan

rancang macam nak pergi melepaskan gian berjalan kat jayjay
tetibe teringat nostalgia hampagas masa pergi ke *jimatecon*
nak tau?
gini cerite nyer
alkisah janda beranak tujuh
eh,, silap

*dush* penumbuk sebijik*
gini
masa sehari sebelum nak pose ari tu
aku ngan bala tentera pergi la ke jimataircond tu
kononnya nak beli buah ke, makanan ke, kurma ke!
biasala nak kena puasa sebulan * tak mende pon saje ngengade, semua benda aku sental, takut teringat le kononnya*

dok le telek buah tembikai le, epal la, lagi, anggur le. 
pokok pangkalnyer yang terbaik la. kira pakat serbu la
dah penat cari, pergi aku and bodigad aku ke tempat timbang berat tu
dia punya "Q" takyah bayang
panjang
kalau dah tau ramai, bukak le 2lagi kaunter yang lain
ni tidak, staff kat tempat tu bukan main ramai, 
satu kaunter sampai 3 orang, *bengap*
yang sakit hatinyer kat sini le
tibe la turn aku nak timbangkan. minah yang jaga ni pulak, tetibe datang angin kus-kus
aku letak bukan main cermat
datang die, bukan main dia kasi hentak buah  tu
*oit ini sudah lebeh* sekali, aku leh kate, takpe
dua kali, mungkin terlepas kot
masuk tiga kali, aku dah sentap dah
ko pehal..
hangin dah naik ni..
aku sound tepek kot. 
dengan selambe aku berkate "cik, saye bayar kot, " n ayat2 yang boleh buat telinga berbulu
kalau aku memang dah naik awan guling aku tinggal buah tu semua..
depan makcik yang tua pun dia wat perangai
sian makcik tu, terkulat-kulat aku tengok. kena marah.
aku pantang.. dah aku start sound tepek, terus belah kan
tak ada manners langsung
balik rumah pergi berus jamban la woi.. hangen tau tak.. 
tapi papehal pon, aku tak le terkilan sangat, sebabnyer, aku mulut memang lazer.com
nyampah.. tu aje nak citer..

adieu



No comments:

Jelajah Jogja #2

HARI KEDUA : MARI BERMAIN AIR Aku dan Nadia, kitorang bangun awal gila, dalam 4 lebih dah bangun, sebab subuh kat sana awal. sempatl...